mandag den 21. oktober 2013

DIY: Træterrasse vol 3 - detaljer og make-over af småmøbler i bambus

Små forskelle gør en stor forskel. Starter lige med et hurtigt gensyn af den igangværende make-over af den selvbyggede træterrasse.  Har du ikke fulgt med fra starten, så  klik ind på vol 1 og vol 2, og følg med i processen fra urskov til nyt uderum



Diverse små bambusmøbler er taget med hjemmefra, for at se om disse evt. kunne få nyt liv på terrassen.  Først har de stået ude et par nætter i regn og slud, for at se om de kunne holde til mosten.  Og indtil videre ser de ud til at kunne klare det, selvom de er beregnet til indendørs brug




Havemøbler slæbes ikke ind for vinteren på landstedet - lægger vægt på at møbler ikke blot skal være funktionelle, men sandelig også skal være helårs - og især være i stand til at tåle det barske nordiske klima. Hører du til dem, der tager havemøbler ind for vinteren - finder du rigtige mange gode råd hér


Bamsbussagerne bliver nu slebet, får en gang latterligt dårligt malertape, men i mangel af bedre, så skal ideerne føres ud i livet.



Mens min oldemors antikke klemmer har hængt til tørre, begynder der at tegne sig et billede, hvordan skamlerne kan harmonere ind i. På den ene side skal de fungere som ekstra siddemøbel, være nemme at flytte rundt med, og samtidig skal de også kunne bruges til at stille en brændekurv på, når tændebrænde skal med ind i huset. 


Og trods malertapens ringe kvalitet, blev resultatet dette her.
Alright, DJ Razzer gav mig lige tørt på, at det brød han sig ikke om, enten malede dem jeg helt hvide eller gav dem sort i stedet. Mor lytter, og har skrevet det ind i projektbogen, at der lige skal ny finish til skamlerne næste gang vi lander.

Mille




3 kommentarer:

Krearier sagde ...

Jeg synes de ser vildt fede ud - på trods af den latterlige dårlige malertape. ;-)

Er landstedet noget I lige har købt?

GitteBlinkilde sagde ...

Det er nogle smukke skamler - og jeg ved godt at det er smart med at give en halv farve, men jeg har det som din søn :-D

Design À la Camara sagde ...

@Marianne: Nej, intet nykøb. Tja...normalt har jeg rigtig malertape - men i kampens hede kunne jeg ikke finde en ærlig rulle noget steds - øv. Lige nu testes ideer af, det koster kun lidt knofedt.

@Gitte: ...jeg var helt benovet over han gav så højlydt genmæle - fedt han kommer med ideer, og især forklarer hvorfor, han mener det skal være anderledes. Det var ikke for at det skulle være moderne eller smart men give harmoni til den modsatte væg og det andet der er blevet upcyclet - og uderummet som helhed.

@Begge: ...kom gerne med jeres mening når jeg løfter sløret for den modsatte væg ved lejlighed